AWARIE I USTERKI TURBOSPRĘŻAREK

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    #26
    Zamieszczone przez EMP-TURBO
    Zamieszczone przez kabanos
    Ja EGR mam zaślepiony, a i tak mam uwalony tył silnika. Muszę się temu przyglądnąć, ale chyba odma daje w
    Turbo działa bez zarzutu
    generalnie na całkiem suche układy dolotowe nie ma co raczej liczyć , niestety siłą rzeczy zawsze jakieś opary polecą z odmy ,a uszczelnienie turbosprężarki jest też niestaty tak skonstruowane ,że ma prawo przepuścić jakąś cząstke oleju czasami .......
    Czyli generalnie nie ma się czym na razie stresować i dopóki pobór oleju jest w normie to jeździć? Jedynie co to częściej zacznę wymieniać filtr powietrza. Dość często zdarza mi się jeździć po nieutwardzonych drogach.
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • EMP-TURBO
      Drive
      • 2010
      • 89

      #27
      Zamieszczone przez parasite
      Czyli generalnie nie ma się czym na razie stresować i dopóki pobór oleju jest w normie to jeździć?
      oczywiście nie ma się co stresować ,ewantualnie jeśli przyczyną zaolejenia są już duże ilości oparów oleju z odmy to pokusić się możana, jeśli istnieje taka możliwość ,o zamontowanie oil catch tanka, który będzie eliminiował przedostawanie sie oleju do układu dolotowego ............
      www.emp-turbo.pl
      www.facebook.com/emp-turbo

      Komentarz

      • trooper
        Rider
        • 2011
        • 525
        • Octavia III combi (5E5)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        #28
        Parę lat temu gdy tata kupił Paska B4 z niemiec, dość fajnie zgrzebanego (miał odejście aż miło, w sumie nie wiemy go w nim było przerobione) z silnikiem 1Z. Wszystko było cacy do momentu zmiany oleju u Polskich specjalistów.. Wcześniej był to jakiś olej górnych lotów, były wszystkie papierki (nie pamiętam już jakito był olej), turbo było oryginalne. Niestety zaraz po zmianie oleju na (wstyd się przyznać) mineralny turbo dostało w łeb. Przed wymianą oleju nie kopcił, nic nie wyło, nic nie syczało, wkręcał się na obroty idealnie.
        Mogła to być wina zlania gorszym olejem?
        Moja Balbina

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #29
          Zamieszczone przez natash
          przemik - opisz w jaki sposób czyściłeś turbo
          Tutaj


          moje wypociny z VTN15... GT1749VA czyscimy podobnie... z ta roznicą ze nie ma juz pułapki "źle załozoneg pierscienia".
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • kabanos
            RS
            • 2011
            • 4544
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #30
            trooper, gorszym? Chyba gównianym. Olej mineralny do sprawnego auta? Nie dziwne, że auto skapitulowało :shock:

            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

            Komentarz

            • Puchacz
              Moderator
              S_OCP Member
              • 2004
              • 1192
              • Superb III (3V3)

              #31
              trooper, tak. Tylko to nie wina "gorszego" oleju, a nie odpowiedniego dla tego silnika. Mineralny nie jest gorszy od pół-syntetyka czy syntetyka, tylko inny i ma inne zastosowania i inne właściwości.
              Ja tu tylko sprzątam...

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                #32
                trooper, hmm a czasem nie było to w okresie zimowym? Bo jeśli tak to w sumie nie ma co się dziwić.
                Takch "fachowców" mamy. Jak mówię, że mam prawie 300 tyś przebiegu i jeżdżę na 0W40 to się za głowę łapią, że już dawno powinienem na 10W40 latać. Po zakupie niestety sprzedawca mi wcisnął taniego Mobila 10W40 ale na szczęscie szybko się go pozbyłem.
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #33
                  Zamieszczone przez przemik
                  Zamieszczone przez natash
                  przemik - opisz w jaki sposób czyściłeś turbo
                  Tutaj


                  moje wypociny z VTN15... GT1749VA czyscimy podobnie... z ta roznicą ze nie ma juz pułapki "źle załozoneg pierscienia".
                  A czym czyściłeś geometrię, papier ścierny czy jakieś inne metody?

                  Komentarz

                  • trooper
                    Rider
                    • 2011
                    • 525
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                    #34
                    parasite, w środku lata :]

                    ja ze Skodą tego samego błędu nie popełnię Zbliża się wymiana, nurkuję do tematu o olejach
                    Moja Balbina

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #35
                      Zamieszczone przez natash
                      A czym czyściłeś geometrię, papier ścierny czy jakieś inne metody?
                      Szczotka druciana na wiertarce, papier scierny...
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #36
                        No to gratki przemik, mi turbolelum zaczęło gwizdać, ciekawe ile bym na nim pojeździł, pewnie znając życie do dziś :P

                        Komentarz

                        • trooper
                          Rider
                          • 2011
                          • 525
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          #37
                          Z gwizdaniem w pacjencie o którym pisałem wyżej jest jeszcze lepsze halo
                          Stare turbo które padło wymienione zostało na regenerowane, które zaczęło gwizdać po jakimś czasie... i gwizda tak już ok 45kkm. Głośno jak karetka. Autku po zmianie turbo jakby ubyło trochę na mocy, ale teraz mimo że gwizda, nic się z dynamiką nie dzieje Ciekawe ile jeszcze pociągnie
                          Moja Balbina

                          Komentarz

                          • EMP-TURBO
                            Drive
                            • 2010
                            • 89

                            #38
                            Zamieszczone przez trooper
                            Z gwizdaniem w pacjencie o którym pisałem wyżej jest jeszcze lepsze halo
                            Stare turbo które padło wymienione zostało na regenerowane, które zaczęło gwizdać po jakimś czasie... i gwizda tak już ok 45kkm. Głośno jak karetka. Autku po zmianie turbo jakby ubyło trochę na mocy, ale teraz mimo że gwizda, nic się z dynamiką nie dzieje Ciekawe ile jeszcze pociągnie
                            Generalnie turbo nie powinno głośno pracować .Jeśli natomiast jego praca jest faktycznie głośna to może mieć to związek z :

                            - dużym niewyważeniem układu wirująceo .Pamiętajmy ,że tego typu turbosprężarki doważa się na prędkości min. 168.000. tyś. obr/min ,a ich praca nominalna wynosi napewno koło 130.000. tyś obr.min ,tak więc układ wirującym musi być precyzyjne doważony ,bo w przeciwnym wypadku trwałośc tubospężarki będzie krótsza i do tego mogą pojawiać się wycieki oleju ........

                            - ocieraniem układu wirującego o obudowy z powodu nadmiernego luzu ,poprzecznego lub wzdłużnego ........

                            - uszkodzeniem którejś z łopatek wirnika lub koła kompresora

                            - jakiejś nieszczelności ,bądź niewłaściwego kształtu kanałów wycechowych lub ssących ( załamania, wystające krawędzie uszczelek itp. )
                            www.emp-turbo.pl
                            www.facebook.com/emp-turbo

                            Komentarz

                            • kriss78mlody
                              Drive
                              • 2009
                              • 81
                              • Octavia III (5E3)
                              • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              #39
                              Witam kolegów.
                              Chciałem zapytac tez odnosnie mojej turbiny.
                              Od wczoraj zaczęła gwizdac przy prędkości 1500obr/min na wyższych już jej nie słychac najbardziej odczuwalne przy rozpedzaniu. Dodam że Skoda jest po elektronicznej modyfikacji i ma przejechane 53 tys a modyfikacja miała miejsce 2 tys km temu. Ogólnie silnik chodzi świetnie nic nie muli ciagnie doskonale na każdym biegu. Czy to już koniec tej turbiny czy da sie jeszcze coś zrobic żeby pojeździc ?
                              kriss78mlody

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #40
                                Zamieszczone przez kriss78mlody
                                Witam kolegów.
                                Chciałem zapytac tez odnosnie mojej turbiny.
                                Od wczoraj zaczęła gwizdac przy prędkości 1500obr/min na wyższych już jej nie słychac najbardziej odczuwalne przy rozpedzaniu. Dodam że Skoda jest po elektronicznej modyfikacji i ma przejechane 53 tys a modyfikacja miała miejsce 2 tys km temu. Ogólnie silnik chodzi świetnie nic nie muli ciagnie doskonale na każdym biegu. Czy to już koniec tej turbiny czy da sie jeszcze coś zrobic żeby pojeździc ?
                                czy modyfikacje przeprowadzał może V.....ch? :wink:

                                P.S. gwizdem się nie przejmuj, nic z tym już nie zrobisz, jeżdzij aż sie turbo do końca wysra
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #41
                                  Ciekawe jak zrobiona ta modyfikacja i ile dolozone wiecej spręzarce.. logi dynamiczne wyjasnilyby sprawe.
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • EMP-TURBO
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 89

                                    #42
                                    Zamieszczone przez kriss78mlody
                                    Witam kolegów.
                                    Chciałem zapytac tez odnosnie mojej turbiny.
                                    Od wczoraj zaczęła gwizdac przy prędkości 1500obr/min na wyższych już jej nie słychac najbardziej odczuwalne przy rozpedzaniu. Dodam że Skoda jest po elektronicznej modyfikacji i ma przejechane 53 tys a modyfikacja miała miejsce 2 tys km temu. Ogólnie silnik chodzi świetnie nic nie muli ciagnie doskonale na każdym biegu. Czy to już koniec tej turbiny czy da sie jeszcze coś zrobic żeby pojeździc ?
                                    Być może Twoja turbosprężarka niestety nie podołała cięższej pracy ,jaką wymusił od niej program . Przebieg bardzo mały ,ale niestety turbosprężarki w BXE ,tak jak wspomniałem w pierwszym poście lubią padać dość szybko .Muszę tez stwierdzić ,iż fabryczne turbosprężarki są często doważone w górnej granicy tolerancji ,z racji takiej iż w fabrykach robią to automaty i nikt tam się nie cacka ,aby zejść z wynikiem jak najniżej .Po prostu niedoważenie wchodzi w tolerancje i turbosprężarka opuszcza stanowisko . W przypadku kiedy chodzi ona później na seryjnym programie to ok ,poradzi sobie .Gorzej jednak będzie jak właśnie zastosuje się jakis program lub chip,który zwiększa ciśnienie doładowania i w konsekwencji zmusza turbosprężarke do szybszego wirowania ,co może powodować ,iż będzie ona przekraczała znacznie tolerancje doważenia. Nie ma się co tez oszukiwać, bo turbosprężaki w BXE mają małe wirniki i kompresory i są turbosprężarkami dośc szybkimi ,tak więc dołożenie programu lub założenie chipsa jeszcze pogarsza ich sytuację .
                                    www.emp-turbo.pl
                                    www.facebook.com/emp-turbo

                                    Komentarz

                                    • kriss78mlody
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 81
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      #43
                                      Modyfikacja przeprowadzona na śląsku u naprawdę rozsądnego gościa i na dobrym sprzęcie.
                                      Czyli jeździ można aż coś się wywali na dobre ??
                                      Dajcie mi namiar na kogoś dobrego kto mógłby to zregenerowac za w miarę rozsądną cenę w okolicy Katowic Krakowa ??
                                      kriss78mlody

                                      Komentarz

                                      • kabanos
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 4544
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #44
                                        kriss78mlody, nikt nie mówi, że musisz ją regenerować. Z gwizdem turbo da się żyć :wink:

                                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                        Komentarz

                                        • kriss78mlody
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 81
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                          #45
                                          W takim razie czy mógłby mi ktoś pomoc zrobić logi dynamiczne i zobaczyć czy turbo się czasem nie za bardzo poci po tej modyfikacji ?? Oczywiście nie za darmo, gratyfikacja do uzgodnienia. Proszę o info jak ktoś może pomóc z okolicy.
                                          kriss78mlody

                                          Komentarz

                                          • adaś
                                            Elegance
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 876
                                            • Volkswagen

                                            #46
                                            EMP-TURBO,

                                            A jak w końcu wygląda sprawa naprawy Garrettów? Podobno Garrett nie robi już do swoich sprężarek zestawów naprawczych, więc jak to wygląda. Np. dostajesz pacjenta gdzie do wymiany jest wirnik i ...
                                            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                            Komentarz

                                            • TomekRs
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1670

                                              #47
                                              to jak to z tym olejem? Moze miec wplyw na to, ze auto jest troche bardziej mulowate?

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                #48
                                                Sporo czytałem na ten temat, jak miałem problem z Turbo. Jak pada wirnik to kiepski zakład wkłada wirnik, np. z mojego turbo które mi już gwizdało, a sprzedałem je na allegro za parę stówek, lepszy warsztat używa podobno części Maletta który dorabia do wszystkiego części (http://www.melett.com/), nieraz wkładają coś z Chin i wtedy za 10k znowu gwizda

                                                Nie znalazłem, zakładu na który nie byłoby reklamacji... niestety, jakbym znalazł nie kupowałbym turbo za 2400 tylko zrobił je za 1000, fakt, że może z gwizdaniem bym jeździł do dziś lub też nie, ale skoro auto kupiłem na 4-5 lat to prędzej czy później turbo by padło, a tak parę stówek odzyskałem bo używka została sprzedana.

                                                Ręczne czyszczenie chyba lekko odważyło wirnik, bo zaczęło się gwizdanie, wcześniej był tylko notlauf :P, zrobiłem też błąd bo zamiast pedałować go do 4000-4500 obr, lepiej było pojechać na autostradę i z 15 min potrzymać na 3500 obr, wcześniej wycinając katalizator.

                                                Komentarz

                                                • loru
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4286
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez natash
                                                  zrobiłem też błąd bo zamiast pedałować go do 4000-4500 obr, lepiej było pojechać na autostradę i z 15 min potrzymać na 3500 obr,
                                                  a wyjaśnij dlaczego lepiej
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  • natash
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2599

                                                    #50
                                                    Wysoka temperatura wypala sadzę.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...